Olifant rijden

3 mei 2016 - Sanur, Indonesië

Vandaag hebben we wel een bijzondere dag gehad. Om 10 uur zijn we opgehaald door iemand van het olifantenpark Bakas. Was een uurtje rijden. Daar aangekomen werden we gelijk naar de olifanten gebracht voor een ritje van een kwartier. Bijzonder hobbelig haha. Maar wel ontzettend leuk. We gingen ook nog door het water, gelukkig niet diep. Daarna hebben we haar nog soort mandarijnen gevoerd en foto's gemaakt. Zo dicht kom je echt nooit bij een olifant! Daarna kregen we daar een lunch. Op de trap daar zaten 2 meisjes en 3 apen, 2 oerang oetangs en een zwart aapje. Voor 100.000 rupiah (7 euro) kon je met één van de apen op de foto. Carla heeft dat gedaan, met een oerang oetang van 3 jaar oud, ze gebruiken de apen tot dat ze 7 jaar zijn. Er werden foto's gemaakt en we mochten er 1 uitzoeken. Maar....toen we ze wilde bekijken bleek dat de fotografe ze overschreven had haha. Dus Carla moest nog een keer poseren met dit keer de andere oerang oetang, vervelend haha  Frans heeft daar een heel leuk filmpje van gemaakt. Er lag daar ook een grote python. Daar wilde Frans wel mee op de foto. Maar ze zeiden dat hij agressief was, dus toch maar vanaf gezien...haha. Al met al was het leuk, maar wel erg toeristisch en of de olifanten het nou echt leuk vinden? We zijn weer netjes "thuis" gebracht door onze privé chaffeur van het olifantenpark.