Lange dag naar Bandung

15 april 2016 - Bandung, Indonesië

We begonnen de dag vroeg, 6 uur een wake up call. Half 8 in de bus. Eerst zijn we naar de oude haven Sunda Kelapa gegaan, wat een oude zooi. Het rondje door de stad, oud Batavia, was ook niet veel beter, oud, vervallen en druk. Route vervolgd naar een plein waar we gefotografeerd werden door Indonesische toeristen haha. Daarna het nationale museum bezocht. Reis vervolgt naar Bogor waar we de botanische tuin hebben gezocht. Met mega grote bamboe bomen. Jammer dat het begon te regenen maar we kregen allemaal een paraplu van onze gids. Na een heerlijke lunch op weg naar Bandung, over de Puncak pas, 1500 meter boven de zee spiegel. Bijzondere rit, veel huisjes, theeplantages en nog meer "winkeltjes". En een dorp op de berg, Cipamas. De rit was ook vooral lang....6 uur rijden vanaf de lunch, het is hier druk en heel veel bochten. Om 9 uur eindelijk aangekomen bij het hotel, maar dan ben je nog niet op je kamer. Roomservice gebeld voor ons diner, dat hadden we pas tegen elven.  We hadden geen puf meer om weg te gaan. Truste.