Treinreis Jogjakarta

17 april 2016 - Jogjakarta, Indonesië

Wat was dat vroeg vanmorgen.... Om half 8 vertrok de trein vanaf Bandung richting Jogjakarta. Het is een rit van bijna 8 uur geworden. Onderweg langs rijstvelden, bananenbomen, kokosbomen. En bij elk station waren we weer verbaasd hoe de mensen hier leven. In een soort krotten langs de treinrails. Echt bizar om te zien. Lunch gekregen in de trein, eerst een soort gebonden kip champignons soep met een dak van bladerdeeg. Daarna broodjes van de Hollandse Bakery, kip en tonijn. 16.15 aangekomen in het Puri Artha Hotel, echt Indonesisch. Twee vrouwen voeren een Javaanse dans op als welkom, daarna konden we met ze op de foto, gedaan natuurlijk haha. We hebben even lekker gezwommen in t zwembad. Heerlijk afgekoeld. Na wat omzwervingen toch maar in het hotel gegeten. Morgen weer 6 uur een wake up call, half 8 vertrek naar de Borobudur, één van de 7 wereldwonderen.

1. Eef en jet:
    18 april 2016
    Hoi Frans en Carla, fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen! wat leuk om jullie verhalen en belevenissen weer te lezen zeg. Gelukkig dat jullie nu wat meer van de natuur gaan zien. Zijn jullie al lombokjes tegengekomen bij de maaltijden, uitkijken hoor want die zijn killing, lijken erg op spercieboontjes. Heel veel plezier bij de borobudur
  2. Carla en Frans:
    19 april 2016
    Hoi Eef en Jet, gelukkig nog geen lombokjes gegeten. Borobudur was erg mooi! We kijken uit naar alle andere dingen die we nog gaan zien! Tot gauw na de vakantie! Xx
  3. Carolien Heijstraten:
    20 april 2016
    Wat leuk om te lezen en wat reizen jullie lux.....wat een armoede allemaal, hé... langs de trein en in de andere wagons en in de steden. We horen echt tot "de Lucky few". Eigenlijk zo iedereen naar een derde land moeten reizen om zich dat te realiseren (als ze dat niet doen)....en dan mopperen we als we in onze auto in de file staan.