Borobudur

18 april 2016 - Jogjakarta, Indonesië

Vandaag naar de Borobudur, was erg mooi m te zien, is helemaal van lavasteen gemaakt en een paar keer gerestaureerd. Miniatuur gekocht van lava steen bij een straatverkoper, daar werd je helemaal door omringd. Hoe dichter bij de bus, hoe goedkoper het werd. De gids Judy (m) met Heinekenpet vertelde van alles, erg interessant. Uitleg over de verschillende houdingen van de handen. De klim naar boven viel mee, in etappes gedaan. De treden waren niet voor kleine mensen, stappen waren erg groot. Leuke foto's gemaakt. Daarna naar een tempel met de enige marmeren Boedha. Was groot ook. Deze Indonesische boedha heeft geen buik, anders dan de Chinese Boedha die heeft echt een dikke buik. Vlakbij een lekkere lunch gehad, altijd Indonesisch, met rijst, mie, vlees, kip, vis, tofu, tempé en fruit als toetje. Volgende excursie was naar een zilverfabriek. Wat een priegelwerk. Daarna hadden we een vrije middag, haha we waren 4 uur terug in t hotel. Weinig vrije middag dus. We hebben even lekker afgekoeld in het zwembad. Gegeten in een plaatselijk restaurant met twee medereizigers. Die hadden kippepootjes besteld en haha het waren echt kippepootjes. Hebben ze niet opgegeten.... Daarna vroeg naar bed. Wake up call weer om 6 uur!

1. Carolien Heijstraten:
    20 april 2016
    De Borobudur vond ik ook echt indrukwekkend.....Ongelooflijke toch en zo prachtig bewaard gebleven